Svar På Tal & BVC!

Britta om Vad Säger Ni?:
Såg att du hade skrivit svar på tal om min kommentar men kunde inte se vad du skrev så du vet. Men varför klaga på folk som lever på social bidrag när du också gör det? Fast det heter föräldrapenning när du får det. jag har inget emot att folk får social bidrag eller föräldra penning Men jag tror inte dem som tar socialbidrag har för mening att få det som inkomst hela livet utan det är nog bara en sista utväg eller en lösning just då. Varför dra alla över en kam och döma dem? Och det finns folk som inte får ta en utbildning eller utbilda sig som vill de och inte bara tvärt om. Att kalla folk som inte har utbildat sig grisar och fula saker är väl inte nödvändigt? :o. Allt är inte alltid som det verkar och allt är faktiskt inte bara deras fel.

SVAR: Ursäkta, men sen NÄR har jag kallat någon gris för man lever på social bidrag!? :-O Jag har skrivit att om man inte gör sig värd pengarna man praktiskt taget FÅR utan söka jobb osv och bara köper onödigt skit som cigg och andra onödigheter för dom pengarna så nej så tycker inte jag folk är värda dom pengarna! Men jag tycker inte dom är grisar för det! Och ja jag får lägsta föräldrapenning men jag har iallfall jobbat för egna pengar när dom var slut. Kommer förmodligen leva i si så där en 60 år till, och jag kommer garanterat ha skaffat mig utbildning och jobb innan dess så nog kommer jag kunna stå på egna ben inom bara 1-2 år. Men som sakt, får man social bidrag och jobbar för det, aktivt söker jobb och såvidare, har jag inga problem med dom! Men det finns ju faktiskt dom som inte i mina ögon, gör sig förtjänta av dom pengarna alls. Hoppas du fick svar på din "fråga".

I dag så var det tid för William på BVC igen. Han fick gå på läkarbesök och fick sin vaccination mot mässling, påssjuka och röda hund. Han hoppade till och skrek i det ögonblicket sticket kom, men sen blev han lika glad igen för han fick en ballong att ta med sig hem. Han vägde för övrigt 11.490 och var 82 cm lång och hade ett huvudomfång på 49 cm. Stora killen! :-D

Annars har vi bara tvättat kläder idag och handlat mat idag dagen till ära. Ska laga mat nu, kyckling sallad, mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0