OMG, Rackar Unge!

Ja. Då kom den dagen jag väntat på nu vääldigt länge. Dagen då William upptäckte man kan ju faktiskt använda tuschpennor på annat än papper. Nämligen TAPETEN i hans rum och hans lilla "lek kök" och hans bilar!! Detta såg vi förrns nu när han skulle lägga sig ikväll. Vad säger man? Man bara gapar och tänker "Shit, nu måste vi byta tapeter och hans lek kök är förstört!" Tänkte jag måste testa ta bort det och det gjorde det också med vatten! Det var tusch som kan tas bort med vatten som var jäävlans tur! Jag gick bokstavligt talat i taket och sa naturligtvis till honom man får INTE rita någon annanstans än på pappret, men ungen bara skrattar och säger "NEEJ" när jag frågar om han förstår och säger jag är besviken på honom... suck!

Välkommen trots ålder! Ni som ännu har mindre barn, ni har något att se fram emot senare, vid si så där 2 års ålder ;)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha barn alltså! Jag har iallafall "tur" eftersom jag är utbildad målare så kommer jag nog tycka att det är kul på ett sett att jag får måla om och så eftersom att kag tycker om det.

Men iallafall så kom jag på att när jag va mindre vet inte riktigt hur gammal men Jg Bode i Gnesta så jag va kanske 6 år och då hade jag gett mina syskon pennor och sagt åt som att rita på vägen och sen sagt till min mamma va dom hade gjort ! Haha skit unge va man !!!

Sen så skulle jag bara rekommendera att måla i hans rum eftersom det kan vara lättare att tvätta på eller så är det bara måla över där han ritat, så köp mycket färg av samma om man väljer en färg dom måste blanda till, för den kommer aldrig bli riktigt samma nyans om man måste blanda mera och då kommer det synas där man målat över. Tänkte bara tipsa, fast ni kanske redan tänkt på det .


Svar: Grejen är vi bor i hyreshus, så vi får ju inte måla om eller så utan lov :P
Johanna Törnqvist

2012-09-13 @ 21:42:14
URL: http://emelieduvefjord.vimedbarn.se
Postat av: Emelie

Ok : /
Jag och min familj bor oxå i Hyreshus men här får vi måla om och så ifall man gör det på ett profitionelt ( stavning ?!?! ) sätt, alltså att det ser bra ut och Telgebostäder ska inte behöver måla om och så för att sen kunna hyra ut till en ny hyresgäst. Du kan hu ringa din hyresvärd och fråga hur det är.

Haha hos oss när vi fick skriva kontrakt på lägenheten så fick vi ett häfte med massa regler och bla bla men sen så bor vi ju oxå i södertälje ! : P

Svar: Haha jaså? Här får vi fråga innan bara helt enkelt :PFår också lite regler vad man får/inte får men inte ett helt häfte haha :)
Johanna Törnqvist

2012-09-14 @ 20:41:31
URL: http://emelieduvefjord.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0