Låst Pågrund Av Barn?

En vanlig kommentar/fråga man får. Iallafall jag! Vadå låst? Självklart kan man inte göra samma saker eller inte så ofta det beror på vad det gäller. Innan vi fick våra barn så låg vi mest på soffan tycker jag. Visst, vi gjorde mycket roligt också som åkte till Göteborg över en helg och bodde på hotell osv. men vad kan man INTE göra med barn?! Vi går inte på krogen någon av oss ändå eller åker utomlands eller.. ja ni förstår! Jag tycker livet med barnen är skit kul. Visst finns jobbiga dagar man vill slita sitt hår när klockan är 06:00 och dom vill gå upp, eller klockan är 22:00 och ingen av dom sover, men alla leénden och pussar och kramar får mig att kämpa vidare. Jag sliter gärna lite extra för mina barns skull och att dom ska må så bra som möjligt

Hur gör ni andra i hemmet? Vem diskar, städar lagar mat osv?
- Hos oss, är det jag som städar, dammsuger, diskar, matar Alwa på nätterna alltid, lagar mat gör vi nog 50/50 men jag lämnar och hämtar på dagis, tvättar, handlar är nog också 50/50. Blir nog lätt så när man har en sambo som jobbar heltid och har haft en hjärnblödning där dödligheten ligger på hela 30 %, jag är hemma med lillan. Visst jag är skit trött ibland på det och kan kännas som jag är helt ensam när jag ska hinna med allt jag ska göra med 2 små kottar runt benen. Jag vill ju vara jag också, jag vill vara Johanna och inte "MAMMA Johanna". Kompisar har också valt vika undan tråkigt nog har jag märkt för man skaffat barn. Tråkigt, jag har ju bara skaffat barn och inte hund som ska kissa ute var tredje timma som jag måate passa. Barnen har faktiskt en pappa också så jag kan få gå ut och umgås när jag känner jag behöver det och tvärtom. Tyvärr är jag typen som drar allt lass själv och svårt säga ifrån förrns bägaren rinner över. Men jag älskar mina barn och vet jag kommer få tillbaka för mitt slit om några år! Jag vill ha barn som är trygga och älskade och känner att dom kan vara sin egen person utan elaka påhopp och övertalningar.

Barn är inget handikapp för sjutton det är bara en annan livsstil! Så varför utelämna någon pågrund av dom skaffat barn eller tänka att "Nej hon är ju mamma och måste stanna hemma!" Fråga istället för att bara anta jag inte kan följa med på fika på stan eller dylikt.
Så nej! Jag är inte låst pågrund av mina barn, mina barn är värdefulla och jag värderar dom högre än mitt eget liv.

Vad anser ni? Har ni tappat kompisar pågrund av era barn och gör ni allt hemma själva?


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag tycker som du ! Man ör inte låst bara för man har barn, det finns mycket roligt man kan göra med barnen, speciellt när dom är så små och sitter i vagn. Men jag och min sambo tycker att vi fått ett mycket roligare liv och så efter vi fick Robin, innan han kom gjorde vi inte mycket , typ jobba kom hemmet åt kolla på tv spela data sov vakna gick till jobbet och sen så på helger då va vi typ hemma bara och sov länge och sen gjorde vi inget , någon gång ibland så åkte vi och hälsa på någon. Och vi är oxå såna som aldrig är ute på krogen eller något !

Det va många som frågade mig när jag va gravid om att jag skulle sakna att jag inte kan vara ute på krogen och göra va jag vill! Men som sagt krogen är inte mon grej och jag kan göra precis vad jag vill ! Men oftas så vill jag ju göra saker då Robin kan vara med , annars som sagt så måste man ju ha egen tid och då passar min sambo våran son och jag brukar åka iväg och fika med Alexandra eller något nån timma' men oftast är det jag som drar med robin över allt men det älskar jag !

Sen så är det jag som gör 90 % av allt här hemma !! För min sambo är jätte lat och han orkar inte eftersom att han jobbat ! Så det är lite tjafs om sånt här hemma! Men ibland hjälper han till . Fast jag hoppas att det blir bättre sen när kag börjar jobbar igen för jag kommer inte orka göra allt då. Fast det har nästan alltid vart jag som gjort allt sen han och jag flytta tillsammans , men jag tror att det beror på att han har vuxit upp med att hans mamma har gjort allt åt han och han se aldrig behövt hjälpa till hemma så han tror att det ska vara så. Men jag ska iallafall lära Robin att man ska hjälpa till och så , så som jag fick lära mig! : P

Sen så är det en jätte fin bild på dig : )

Svar: Tack för din kommentar! Ja jag kan också bli sur på min sambo inte gör något här hemma! Känns som man är städerska istället för sambo, jätte tråkigt.
Jag måste passa på och fråga, du känner min sambo va? :P
Johanna Törnqvist

2012-09-11 @ 15:12:42
URL: http://emelieduvefjord.vimedbarn.se
Postat av: Emelie

Känner och känner . Kände kan man säga vi gick ju i samma skola och så umgicks vi lite. : P

Svar: Okej för han nämde han visste vem du var osv osv. :P
Johanna Törnqvist

2012-09-12 @ 16:42:57
URL: http://emelieduvefjord.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0