Barnkliniken Nästa?

Ringde och frågade BVC idag om Alwas feber hon haft nu sen i lördags. Men enligt henne kan hon inte fått det från sprutan i och med det gick så pass många dagar från sprutan tills dess hon fick sin feber (som jag också trodde). Så antagligen har hon fått Williams baciller eller något annat från dagiset. Hon har stigande feber som är uppe i 38 grader idag. Så Barnkliniken på Mälarsjukhuset ska ringa upp mig om drygt 35 minuter så får vi se om dom vill titta på henne för säkerhets skull så det inte är något virus så hon kräver starkare medicinering eftersom Alvedon 4 gånger om dagen inte verkar hjälpa henne.

Dagis gick bra idag för William roligt nog! Han var så glad och pigg och grät inte en enda gång fast jag hade gått ifrån honom, stolt mamma! Han åt bra med mat berättade fröken och han gick hem med ett leénde på läpparna och ville inte lämna dagis ens idag, hihi.

Nu börjar jag bli förkyld! Halsen gör ont och jag nyser. William har smittat åter en familjemedlem typiskt nog. Och katten ska vi inte tala om! Var till veterinären igår med henne då vi misstänkte kattsnuva. Jodå, visst hade hon kattsnuva allt! Så antibiotika 2 gånger per dag nu i 14 dagar plus ögondroppar i 14 dagar. Går det inte över så röntgas hennes lungor för se hon inte drabbats av lunginflammation som kattsnuva kan leda till... billigt var det dock inte med medicinen. en liiiten tub ögonkräm för 150 spänn och antibiotika tabletter för 88 spänn. Hallå, jag köpte ju katten för 800 räcker inte det? :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0