I Väntans Tider.

Denna väntan tar kål på mig snart. Imorse vaknade jag av att jag trodde det var fostervatten som sipprade dessutom! Det kom i omgångar och magen blev återigen hård som en fotboll samtidigt. "Gud, ska det hända idag?!" Var min första tanke och jag var klarvaken så klart!
Låg kvar en stund och kände sipprandet innan jag vågade mig på att gå på toa och kissa. Efter det, avtog det självklart och inget mer hände så jag var väl bara kissnödig då helt enkelt. Så typiskt bebis!
Jag kan inte tänka på annat just nu än den nedrans förlossningen och letar tecken helt tiden efter påbörjan till förlossningar. Mina dagar består av besatthet näst intill och otålighet så det skriker om det. Jag är less på att vara gravid nu och vill att lillasyster tittar ut nu, nu, nu. Hör du det lillan, NU!

Inte
hittar jag motivation till att fördriva tiden heller speciellt mycket. Ligger här och tittar på film och tycker synd om mig själv för att förlossningen aldrig vill starta. Min man och barn har flytt till landet i Strängnäs dessutom tills imorgon, så jag är helt ensam hemma och borde passa på att sova och ladda batterierna nu!

Så här mycket syn har man nedåt fötterna numera.


Dagens mage, V.35+5
Har den sjunkit något i era ögon? Inte i mina.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Ojoj vilken stor mage :)

Min mage han jubaldeig bli så jätte stor :) skriat lite avundsjuk på dig :) men nästa barn hoppas jag att jag får gå fult ut iallafall och sen få en vanlig förlossning :)



Jag måste bara fråga eftersom du fick göra kejsarsnitt första gången och ska göra det igen , tycker du att det känns som du missar något ?

För jag blev jätte besviken på att jag fick göra kejsarsnitt , vist jag hade inget al eftersom det var akut men jag känner att jag missade massa, typ à jag vet inte men som någon bara gav mig ett barn, det tog jätte lång tid tills jag verkligen vågade tro på att han va min son och att jag fått barn nu. Fast jag hade gott ju och tänkt på att få massa smärta och kämpa för att få ut bebisen och vilja ge upp för att det gjorde så ont och sen när allt va över skulle dom lägga min bebis hos mig.



Eller du har väl haft planerade krjsarsnitt? Så du kanske inte har tänkt på samma sätt som jag ?

Jag önskar dig all lycka iallafall och hoppas med dig att din lilla tjej väljer att titta ut snart :) jag e nyfiken på att se henne jag med :) om du kommer lägga upp bild här på bloggen :) hehe jag läser din blogg istort sätt varje dag, din blogg e intressant :)

2012-05-12 @ 19:56:40
URL: http://emelieduvefjord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0