Torsdag 22/3

Dagen bjöd på tvätt-time för mig i fred då William var på dagis under dagen. Alltid lika skönt och lyxigt att få tvätta ifred utan behöva bära på William alla trappor ner till tvättstugan. 
När jag hämtat fisungen på dagis, så gick vi ner mot stan och förbi Nyfors där vi bodde förut och tittade på gamla lägenheten. Eller ja utanför iallafall. Någon annan har boat in sig nyligen där nu såg vi iallafall. 
Jag köpte oss varsin glass och satte oss i det fina vädret och mumsade och njöt! 
Sen var jag bara tvungen att gå in i galleriorna på stan och kika på bebiskläderna. Men hittade inget som föll mig i smaken direkt. Eller det fanns många fina och söta klänningar, men i stora storlekar och jag menar, Alva kommer ju ha som störst 62 i storlek på sommarklänning sen är sommaren över ändå. 
Efter det, mötte vi upp pappa Jimmy och gick ock käkade på en grill kiosk då jag inte hunnit planera in någon middag för idag. 

I morgon har jag och William planerat att gå till öppna förskolan som vanligt på förmiddagen efter frukost, sen kommer mina föräldrar över på en fika och det ska bli trevigt! :)
Helgen bjuder dock på mycket! 
På lördag ska vi till Torshälla barnloppis och fynda massa kläder tänkte vi för billiga pengar, alltid lika kul! 
Ska också fixa punkan på syskonvagnen så vi kan inviga den, på söndag ska vi till Stockholm på födelsedags lunch och fika hos min äldsta syster som fyller 41 år, innan det ska vi till Jimmys jobbarkompis lillasyster och kika på ännu mera barnkläder för billig peng, och påväg hem från Stockholm ska vi åka förbi Ikea och köpa, eller ja, titta iallafall på en ny bokhylla då vi ska slänga vår nuvarande skruttiga hylla! 
Skulle behöva ny säng, ny TVbänk, nytt vardagsrums bord och en till byrå till Alvas kläder också. Men det får vi ta allt eftersom. Pengarna räcker ju inte i all evighet och till allt tyvärr.

Vad är era planer inför helgen? :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0