Barnmorskan, V.27+6



Blodtryck: 122/75
Järnvärde: 127 (Sist 137)
Blodsocker: 11,0
hbA1C: 53 (Sist 50)
Bebis hjärtljud: 148 slag/minut
Vikt: 62 kg (+2 kg på 4 veckor, totalt 7 kg uppgång)

Vart inte jätte nöjd över detta besök faktiskt. Kunde varit bättre värden med min diabetes. HbA1C har hoppat upp, men var fortfarande bra dock, men ska ju ner på 45 och inte hoppa upp igen till 53. Magen har dragit iväg dessutom när hon mätte vilket det gör när barnen är större till en mamma med diabetes. Dock hade hon precis  samma hjärtljud som sist, 148 slag. Typiskt tjej ljud skämtade min barnmorska om, haha.
Var ju dessutom på tillväxt ultraljud en halvtimme innan barnmorskan. 
Allt såg bra ut där. Lill-tjejen ligger med huvudet neråt redan, men det kan ändras helt klart fortfarande. 
Hon är lite "rundare" om magen men lårbenet och huvudmåtten stämde skönt nog med barn till icke diabetes mammor ändå, så hon viktuppskattades till 1482 gram idag. Drygt 0,3 kg mer än normalt.
Men jag måste hålla mig på min kurva nu så hon inte sticker iväg alltför mycket nu! Men troligtvis kommer hon också hamna runt 4 kg strecket när hon är färdigbakad därinne. Så jag förbereder mig på ännu ett snitt i dagens läge, men hoppas dock på ett planerat sådant denna gång!


 


Kommentarer
Postat av: EmelEr

Hoppas allt kommer gå bra : D

En sak som jag tänkt mycket på , du kanske inte vet så mycket om det men tänkte ändå fråga :) hur blir det med kejsarsnitt andra gången, alltså skär din i ärret som finns eller precis under eller? För det måste väl bli konstigt om dom skär upp ärret?!?!

2012-03-20 @ 08:00:08
URL: http://emelieduvefjord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0