Hur Klarar Jag 2 Barn?

Har fått några funderingar och frågor, hur jag klarar av 2 barn i så pass nära ålder. För det första, tycker jag inte dom är så jätte nära i ålder. Jag menar, det finns dom syskon som det knappt skiljer 1 år mellan. Jag vill inte att mina barn ska ha flera år emellan varandra, utan dra nytta av varandra relativt. Det är 14 år mellan mig och min yngsta syster, så jag vet inte hur det är ha ett jämnårigt syskon. Mina barn är livet för mig! Det är dom jag lever för och kämpar för att dom ska ha ett bra liv framför sig och vara stolta över hur dom är som personer.

Men självklart är det ett pyssel att få ihop vardagen med 2 småbarn. William kräver ständig stimulering på sitt sätt och Alwa sin. Vi försöker vara utomhus så mycket som vi bara kan för Williams skull och hittar på olika saker efter hans utvecklings nivå. När Alwa sover, eller när hennes pappa har henne, passar jag på att tex. diska eller leka och ha egentid med William innan han ska lägga sig. Även läsa saga innan han somnar tycker både han och jag är mysigt utan lillasyster som gråter och kräver min uppmärksamhet. Jag vill kunna räcka till åt båda mina barn, men det är omöjligt samtidigt. Men nu börjar jag få kläm på det äntligen nu när Alwa börjar få in sina egna rutiner! Det har gått snabbt för henne hitta bra rutiner. Hon sover redan hela nätter och har bestämda mattider varje dag. Jag hoppas mina barn kommer ha mycket glädje och nytta av varandra senare i livet och stöttar varandra när dom kommer behöva det helt enkelt!
Man behöver inte ha toppen ekonomi för att ha en lycklig familj anser jag. Vi gör mycket saker som är roliga som är gratis eller väldigt billiga i sig, men även unnar jag William lite mer kostsamma utflykter, så som Parken Zoo t ex.
Mina barn kommer gå på dagis i tidig ålder för jag vill dom ska få det sociala livet i sig och samtidigt som jag pluggar vidare. Så jag har allt klart för mig hur jag ska klara av 2 barnlivet och barnen i sig hur deras uppväxt kommer bli.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag tycker inte att dom har kommit för tät ihop, det kommer vara skönt för dom när dom växer upp eftersomfet inte skiljer så mycket i ålder på dom så kommer dom ha varandra på ett annat sätt . Jag och min brorsa är det bara ett år mellan och vi hade jätte kul och det bra tillsammans när vi va små och så.

Jag skulle gärna vilja ha ett syskon till Robin nu men jag vill jobba ett år innan jag blir gravid igen så han kommer få ett syskon när han är typ 3 år har vi bestömmt . :)

2012-07-05 @ 18:58:30
URL: http://emelieduvefjord.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0