Vart Är Regelboken?!

Suck! Dagis säger jag bara...
Vårat dagis är som en skriven regelbok! Eller så tycker dom att man ska ha en om man är yngre tydligen och har fått sitt första barn in på dagis.
Alltid är det något som inte är bra!
William kan ha fel sorts blöjor som sakt, men vanligast, fel sorts kläder (?!)
Är det inte för tunna vantar, så är det för tunna termobyxor, fel jacka, och nu i veckan senast så har vi köpt sprillans nya skor som är för kalla och dessutom för hala!!
Dessa nya skor var inte billiga och fodrade för vintern dessutom och när han får ha på sig stövlarna som är fodrade, har dom inte frätt mönster djup under skon. Så vad får vi för råd, jo köp nya skor!!

säger jag såhär dagis, kan jag få regelboken med mig hem nästa gång då så jag slipper klä på mitt barn fel på morgonen till dagis nästa gång?!
Jag tycker jag klär mitt barn precis som jag själv behagar och han är varm nog för att kunna leka ute på dagarna!

Dessutom, byt blöjor på barnen! Det är erat jobb, det är därför ni är där ni är för att göra erat jobb!
Nej, tackar sjutton för att vi har sökt nytt dagis som sakt!

Hur är era barns dagis? Är dom lyhörda och hur bemöter dom er?

Kommentarer
Postat av: Sara

Gud vilka konstiga regler! Du bestämmer själv vad du ska ha för kläder & skor till ditt barn, du vet vad som är bäst för ditt barn :)

Kul att hitta en till ung mamma blogg :)

2012-02-10 @ 22:46:33
URL: http://sstadin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0