Ultraljud.

Idag var det dags för rutin ultraljudet, och oj vilken ljuvlig och lugn liten bebis vi såg!
Kunde räkna alla tår och fingrar till och med och fick en fin liten vinkning av den lilla TJEJEN!
Japp, i nu läget såg det ut som att vi väntar på en liten dotter trots allt ändå!
Vilken lycka, det går inte att beskriva. Dock var det inte helt 100 % , men barnmorskan kunde iallafall inte se något alls mellan benen dom gånger hon fick en ordentlig titt på "henne".
Fick med 2 bilder hem också, en visar huvudet rakt framifrån och en i profil.
Dessutom låg min moderkaka denna gång i framvägg (bakvägg med William) och bebis låg tätt inpå min urinblåsa, så inte undra på det ilar varje gång det sparkas i magen och att jag kände första sparkarna så pass tidigt ;)

Nackdelen just nu med graviditeten är att mitt järnvärde börjar bli lågt just nu. Så jag blir kraftigt ansträngd och känner av hjärtklappning titt som tätt och svimfärdigheter. Men nu börjas det med järntillskott igen, så det är snart på normala igen!

Fick även backa 4 dagar idag, så är på 18+2 idag, istället för 18+6, så beräknad förlossning blir den 11:e juni just nu, allts närmare och närmare min födelsedag! :)


Kommentarer
Postat av: Emelie

Hehe jag sa ju att det skulle vara en tjej : P

: D

2012-01-13 @ 12:29:20
URL: http://emelieduvefjord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0