Invigning Pulka åkning!

Igår kom ju snön till Torshälla äntligen! Så då tog vi ner pulkan från vinden och den uppskattades fullt ut av en överlycklig William.
Dessutom hade vi en kvinna här på besök som var intresserad av att köpa Tusse!
Hon bodde på landet här i Torshälla och hade 2 andra katter redan, en i Tusses ålder dessutom, och dom klickade direkt. Så hon köpte honom direkt och jag är övertygad om att han kommer stor trivas med att få andra kompisar, komma bort från barn och lägenhet och bli en riktig ute katt :)

nu är vi kattlösa en stund framöver. Köper en ny lite äldre och barnkär katt i höst ungefär när bebben kommit ut också och allt det där för katt kostar dessutom runt 300-400 kronor per månad. William frågar ofta efter Tusse och sådär, men han tog det bra ändå. Tur han är så pass liten ännu att han inte förstår vad ordet "flytta" betyder!

Idag består dagen mest av städning av lägenheten, bort med katthår på sofforna och allt det där och städa undan katt toan, matskålar osv. Berget med disk är också upp diskat och klart och nu är det bara jag som tvättar i tvättstugan hela dagen till ära.
Stor skillnad mot när vi bodde i Nyfors måste jag säga! Här är lugnt och skönt i huset, mest äldre bor här. Och tvätt stugan får man ha från 07.00-07.00 dagen därpå och hur många gånger i månaden du vill! Jag menar, förra var 6 tvättar per månad och 3 timmar per dag. Nej tack, inte när man har barn som gärna kladdar ner sig!

Nu ska det lagas våfflor till lunch medans William sover middag, och sedan ut med pulkan i snön igen, det har jag lovat William så ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0