Folk Som Vill Skaffa Ett Visst Kön.

Jag har så mycket funderingar kring hur och vad folk tänker med när dom pratar om att dom försöker skaffa ett visst kön på sitt kommande barn.
Vissa har blivit så besatta, att dom ber om råd på diskutions forum om HUR man tillverkar ett visst kön av barn för dom inte känner sig som en pojk/flick mamma!
Vissa säger att dagarna innan ägglossning blir det en flicka, och dagen man har ägglossning blir det pojke, flick spermier är långammare än killspermier och massa andra fåniga påhitt. Det blir väl ändå vad det blir, mannen bestämmer ju i slutändan exakta könet!
Då undrar jag bara, hur fan är man tex. en pojkmamma då?!
Antagligen en sån som leker med bilar och känner att killar är lättare än tjejer att uppfostra för tjejer bara bråkar med sin mamma i tonåren och gör tvärtemot vad man säger.
Att killar ska bära starka färger så som blått och grönt med coola tryck på tröjorna. Medans flickorna ska ha rosa klänningar och mer diskreta färger.
Tjejer leker med dockor och gud vet vad alla har för fördomar.
Men det är bilden jag får av Sverige ibland. Att pojkar och flickor ÄR indelade i grupper om allt. Leksaker, färg på kläder, temperament och personligheter.
Så tråkigt så jag vill spy!
Jag menar, alla barn är vl lika i småbarns åren ändå, iallafall relativt lika. Sen när dom hittar sig egen identitet och personlighet så är det väl ändå det som avgör vad hon/han vill leka med.
Säger man att "Min pojke leker med dockor helst" får man en sån där super skum blick som säger att är du dum i huvudet nästan.
Eller som jag själv, jag lekte BARA med bilar, bussar och fordon när jag själv var liten, aldrig någon docka där inte!

Det är så tråkigt att allt ska vara så himla förbestämt. Mina barn ska få leka med vad dom vill anser jag när dom växer upp för dom är lika normala för det!
Min flicka SKA få bära starka färger när hon kommer till världen. Jag är inte alls den typen som gillar rosa kan jag säga med en gång. Tråkigaste jag vet när flickor är klädda i hel rosa...
Nej, här ska kläs i blått, grönt, gult och alla möjliga glada färger på båda mina barn.
Det har till och med hänt att min son fått bära gris rosa kläder, hör och häpna!
Eller, inte helt rosa, men med rosa ränder tex. Inget fel med det anser jag!

Vad tycker ni andra, vad har era pojkar/flickor och hur ser ni på det här med "regler" för vad dom ska få leka med och inte klassas som konstiga på något sätt för att dom väljer kanske dockan framför bilen eller tvärtom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0