Barnmorskan, V.24+2



Blodtryck
: 135/85
Urinprov: 1+ i äggvita och socker
Blodsocker: 7,7
HbA1c: 50 (sist 53, underbart bra!)
Vikt:
60,4 kg (+ 3 kg sen inskrivningen bara!)
Mag-måttet: 23
Bebisens hjärtljud: 148 slag/minut

För övrigt så var det väldigt svårt att hitta henne för att lyssna på hjärtat! Barnmorskan fick leta en bra stund innan hon hittade henne och fick en spark direkt som svar! ;)
Mitt HbA1c har sjunkit ännu mera denna gång, nu på 50! Otroligt bra fick jag som beröm och kan inte annat än hålla med. Ska ju ligga på 45 helst, men det kommer jag ner på snart. Dock måste jag vara beredd på att blodsockret kan svänga ju längre gången jag blir, det är normalt, men då måste jag kämpa ännu mera med insulin och kost osv. för att hålla ett bra HbA1c graviditeten ut.
Nästa gång ska jag tillbaka för ett tillväxtultraljud i vecka 28.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0