Inskolning På Dagis.

Har återigen varit dags för ny inskolning på nytt dagis för Williams del nu i måndags! Nu är det Starens förskola här i Torshälla som gäller, 5 minuter hemifrån. Skräckblandad förtjusning kan man väl säga William kände! Han var mest avvaktande. Stod vid sidan av och tittade på och närmade sig försiktigt lite i taget och sen släppte det efter en stund och han lekte på med dom andra. Men han höll stenkoll på mig vart jag satt titt som tätt. Tills idag, då jag skulle gå undan och sätta mig i personalrummet en stund medans han lekte och skulle äta lunch på dagis idag! Allt gick super bra fram tills dom gick in och skulle sätta sig och äta. Då kom han stor gråtandes med fröken och ville absolut inte vara på dagis mer utan mig! Det slutade med att jag fick följa med till bordet och sitta med vid lunchen och han åt lite makaroner medans tårarna trillade ner lite då och då, stackaren. Inte lätt med nytt dagis, ny miljö, nya barn och fröknar!

Men men, förutom det så är pappa Jimmy bortrest med jobbet tills på fredag och fiskar och roar sig minsann långt härifrån. Hemma själv med 2 barn var inte planerat då meningen var min pappa (barnens morfar) skulle komma hit och hjälpa mig dom här dagarna men han fick en kyss av magsjukan så nu sitter jag här! Barnen sover iochförsig samtidigt just nu, men jag måste verkligen tvätta berget med tvätt här hemma och kan inte lämna dom båda medans jag går ner i källaren till tvättstugan. Å N G E S T!
Får se om jag kan få lite hjälp på annat håll eller om jag får gilla läget, vilket jag inte hoppas på.
 
Slänger in 2 bilder på barnen, här i samma ålder! Likheter? :)
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Tack för tipset : )

Svar: Så lite så! :)
Johanna Törnqvist

2012-08-28 @ 22:18:54
URL: http://Emelieduvefjord.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0