Blandad Rubrik...

Igår, så var vi på Ikea i Västerås hela familjen. Tanken var att vi skulle hitta en födelsedags present där till William och kanske något täcke och påslakan till bebisen. Vi hittade ett "kök" till William, helt perfekt present!! Han älskar laga mat och bjuda oss på mat och hålla på och hjälpa till i köket här hemma, så vi slog till direkt på det och köpte till lite plast glas, kastruller och stekpannor osv. Bättre köpa i trä och för några hundralappar mer, än plast som kanske håller en vecka i en vanlig leksaks affär. Men något täcke hittade jag dock inte! Alla rekomenderades från 12 månader (?) så jag tog fram ett täcke vi hade här hemma istället, gick ju lika bra det.

idag har William redan hunnit ha sönder ännu ett dricks glas, tror det är 4-5 glaset på några månader så jag fick dammsuga upp glas som det var juice i dessutom.. glad mama not! Jag tvättar bebisens sängkläder just nu och skulle gått upp på vinden och hämtat spjälsängen och satt igång med att få upp den, men Jimmy har nyckeln till låset på sin nyckelknippa. Men sen tänkte jag baka en sockerkaka dessutom och jag och William har städat hans rum tillsammans och rensat ut gamla leksaker han inte längre använder och möblerat om där lite. Senare ska även spjälsängen upp i vårat sovrum när Jimmy kommer hem.
Tänk vad "städgalen" man blir av att vara höggravid! Jag blir helt till mig. Jag ska städa allt och överallt och hela tiden, haha. Nej men skämt åsido, det är jätte skönt ha allt gjort innan bebis kommer till oss!

Nu ska jag äta något medans William sover middag, för det har jag helt glömt bort i mina städmanier :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0