Välkommen Tillbaka Vardagen!

Äntligen lite vardags rutiner igen idag. William var feber fri hela dagen igår (bortsett från morgonen) men han var pigg och busade runt här hemma i lägenheten och nästan klättrade på väggarna, så idag fick han lov att gå iväg till dagis minsann återigen :)
Idag har jag dock inställd skoldag, så jag är hemma även idag. Passar på att dammsuga, städa kattlådan, plocka, diska, ta ut sopor, tvätta kläder och mattor och bädda rent i alla sängarna! (Duktigt, jag vet.) Men kan inte bara sitta hemma och dessutom när jag är ensam är så skönt få alla "måsten" gjorda då.
Ska även ta mig tid till att äta mat och plugga lite innan huligan-killen ska hem från dagis idag.

Dessutom!! Vaknade jag igår här hemma av att det var kolsvart i lägenheten. Alltså, lampan i hallen funka inte, inte lampan på toan, ingen TV, ingen radio. Endsast köket hade belysning och tack och lov för spisen funka! Okej tänker jag och ringer till hyresvärden för att säga åt dom komma hit och fixa det igen eftersom jag fattar att en propp måste gått. Trevlig tjej svarar och säger, "Jag ringer el-killarna direkt!" Gud så underbart tänkte jag och väntade. Och väntade och väntade ... klockan blev tillslut 4, och ingen har kommit?! Min sambo ringer igen när han kommer hem från jobbet, och gissa vadå. Jo, kvinnan hade ringt, men gubbarna sket i att komma och fixa det! Och dom hade ju slutat för dagen nu, så vi fick ringa jouren. Vad säger då dom? "Ni får fixa det själva!" VA? Skämtar ni? Varken jag eller min sambo fattar inget av proppskåpet som är typ vadå 15 år gammalt på väggen... så vi får köpa själva nya proppar!!! Blir man irriterad eller vadå?

Skit lägenhet, elementen är iskalla fast vi vridit på full fräs på allihopa, det drar från fönstren i alla rummen och fläkten vid spisen funkar inte ens. Plus, vi hade inte ens en brandvarnare eller en duschdraperi stång när vi flyttade in, så gissa vilka som fick köpa det! Ska inte sånt finnas klart redan eller var förra ägaren så desperat att ta med sig dom?! Nej, jag längtar tills vi flyttar om 4 veckor!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0