Ultraljud och MVC.

I går var vi på första ultraljudet, så nervös jag var! Först kunde hon inte hitta något foster alls, och då blev jag riktigt orolig i och med jag skulle vara i vecka 11 enligt mina beräkningar då. Men till slut, låångt ner i bäckenet låg den lilla och myste! Var väääldigt liten plutt och därför blev jag tillbaka flyttad hela 3-4 veckor, alltså vecka 7. Eller 8, 7+5 landade jag i! Var lite av en chock att försöka se den 13 mm långa fostret i mammas mage men den fanns och hjärtat tickade på bra och det var full aktivitet på det lilla livet sa barnmorskan. :)
Så nu har jag BF den 7 Juni som det ser ut just nu, men kommer nog komma innan pågrund av diabetesen som sakt om den växer för snabbt nu. Men än så länge såg det bra ut som sakt och hoppas det fortsätter så! Är jätte skraj just nu för missfall i och med att jag blev några veckor tidigare i graviditeten nu...

I dag är det dags att gå tillbaka till sjukhuset och besöka MVC. Så idag för William gå 2 timmar längre på dagis än vanligt och hoppas det går lika bra, Han vill ju aldrig gå därifrån numera utan blir jätte ledsen stackaren :(
Dessutom ska jag leta fram mina anställnings bevis från jobbet i Strängnäs under dagen och söka in till Omvårdnads programmet här i Eskilstuna istället. Kommer ta upp till 1 helt år att få komma in, men lika bra att ställa sig i kön nu och söka jobb under tiden.


Kommentarer
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Det är så härligt att se bebisen på ultraljudet. Jag blev tillbakaflyttad en månad den här gången. Det är inte roligt att bli det... Men huvudsaken är ju att bebisen mår bra.

2011-10-26 @ 11:25:09
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Emelie

Tråkigt. Men bra att allt såg bra ut! Hoppas att allt kommer gå bra för dig och din bebis :)

2011-10-26 @ 12:26:04
URL: http://emelieduvefjord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0