Tips Till Alla Första Gångs Mammor!

Några tips på saker som jag kommer ihåg att jag inte kunde leva utan var följande;


Bröstpumpen!! Jag tackar Gudarna för denna gåva asså. Som på nätterna då tuttarna sprängde av all min mjölk och jag hade så himla ont utav det, så var räddningen min bröstpump utan tvekan! Finns att låna från BB, iaf på vårat sjukhus här i Eskilstuna, men tror det finns överallt. Annars köpa det här märket som jag har Philips Avent på ett vanligt Apotek för drygt 500 kronor, kan vara dyrt med så värt dom pengarna om du har som jag hade, stor mjölk produktion. 2 flaskor medföljer så då enkelt kan skruva av pumpen sen och sätta på en napp och ge barnet direkt, smart! 



Amningsbh är ett måste vid ammning. Mycket lättare att använda än göra som jag, använda en vanlig och hålla på och knöggla på stan med det. Super skönt att sova med under nätterna och smidigt!

Vad är detta tänker ni nu säkert? Jo, en väldigt fiffig uppfinning till vaggan!
Man skruvar som små fötter under benen på vaggan och sen kan man vagga hela sängen så barnet kommer till ro lättare istället för bära på barnet mitt i natten  tex. Kostar ju ändå 300 kronor lite drygt på Barnens Hus eller Baby proffsen, men värt att testa!


Håll utkik efter fler tips till er mammor, jag försöker uppdatera detta nån gång under varja dag!


Kommentarer
Postat av: Emelie - 16år och gravid till 20år och tvåbarnsmamma

Hej!

Såg att du läser bloggen "14år och gravid" (niiccie.blogg.se), ville bara säga att den bloggen är fake. Ultraljudsbilderna personen lagt upp är tagna ifrån mig. Hon hade även en blogg tidigare där det kom fram samma sak, då hade hon snott bilder på http://www.facebook.com/DivineGodess93 och sagt att det var hon.



MVH

Emelie E.

2011-10-12 @ 12:22:59
URL: http://mammatillebbaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0