Hemma- Fru- Morsan :-)

Japp, idag är det min hemma-fru-mamma dag känns det som haha!
Jag har dammsugit överallt, bakom soffa, under sängar, tvättat golven i varje hörn, tvättar kläder i tvättstugan till klockan 1 och dammat av byråer och bord! Nu är det bara högen med disk som är kvar (hatar att inte ha någon diskmaskin!!) och åka iväg och handla lite smått när Jimmy kommer hem från work.
Ska även gå till kommunhuset och ansöka om att få börja studera Omvårdnad på Komvux här i Eskilstuna, då dom sa nej till att jag fick åka gtill Strängnäs och plugga där (?!) pågrund av Eskilstunas ekonomiska skäl! Jaja, nackdelen nu är att E-tunas Komvux har flera års väntetid på Omvårdnad, men får söka jobb under tiden jag väntar på att bli intagen och godkänd, annat kan jag inte göra.

Ska också iväg till Vårdcentralen idag och få min årliga influensa vaccination om jag nu hinner för allt jag ska göra (William ska ju hem från dagis 14:00), annars får det bli nästa onsdag/torsdag då dom bara har öppet dom dagarna för vaccination.
Extra viktigt eftersom jag är diabetiker OCH nu även gravid. Så vill verkligen inte bli sjuk då!

Jaja, jag kanske ska börja göra lite lunch till mig själv nu när det är någorlunda lugnt med städandet? Ja, det gör jag!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej gumman!

Är en trogen följare av din blogg från min lilla lya, mitt upp i ingemansland :)

Låter ju hur tråkigt som helst att vänta flera år på ett komvux för omvårdnad men undrar lite om de inte går att läsa upp lite strö-kurser som (bara exempel, har inte koll på vilka kurser du har betyg i) svenska eller matte? alltså medans man väntar på intagningen?

Du är bäst gumman!! <3

Puss o kram!!

2011-10-20 @ 11:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0