Freeeedag Freeedag Freeedag.

är denna underbara dag äntligen här igen! William sover nu för andra gången idag. Han vaknar på dagen redan innan 6 och somnar sedan runt halv 10 på förmiddagen vilket är för tidigt då tycker jag och resulterar i att han vill lägga sig för natten vid 5-6. Så nu sover han en middag till då. :)
Helgens planer vad är då det, jo rensning av förrådet totalt och kanske lite här hemma inför flytten.
Jimmys familj kommer och hjälper till kasta lite skit och sådär som tur är.
Den 20:e November går flyttlasset mot Torshälla och som jag längtar!!
Men mycket ska göras innan, städas och besikta lägenheten och ersätta kanske lite skit plastsaker som gått sönder under vår tid här (dock tycker inte jag vi ska stå för tex. handduks hängare av plast, låter ju löjligt) och dessutom varför stor städa när dom ändå ska renovera lägenheten innan nästa hyresgäst? :S

Hur som, idag mår jag bra! Inget illamående förutom när jag inte ätit något på ett par timmar då, men annars är jag på topp verkligen och det är så skönt. Har tagit en åksjuke tablett idag för säkerhetsskull så jag klarar mig.
Annars är William som vanligt. Bortsett från att han vaknade i natt och skrek vid 01 tiden så pass så lungorna hoppa ur honom nästan :( vet inte vad det är han gör sådär ibland vissa nätter och bara skriker och inget hjälper. Natt skräck kanske, men han har inte symtom på sådant tycker jag ...
Sen la jag mig sent igår och sen vakna William och sen gick han upp innan 6 så jag var lite trött i morse vilket kommer resultera i att jag somnar i soffan ikväll igen säkert haha. Gjorde nämligen det igår framför Lyxfällan på TV. ;)

Min graviditet flyter på. Min hy är bättre än vanligt. Inga blemmor eller finnar alls trots jag kan somna med dagens smink på och dagen efter är hur ofräsch som helst haha. Klippte mig idag dessutom kort till axlarna, känns sååå skönt. Bort med det slitna trassliga håret och fram med nytt friskt och lätt borstat hår. Dessutom ramlar inte lika mycket av nu som när jag klippte det!





Ni som väntar barn (1:a) kommer säkerligen få håravfall efter förlossningen. Inget onormalt utan kroppen återgår till sitt ursprungliga jag igen efter alla hormoner under graviditeten så då ramlar ALLT hår som skulle ramlat under graviditeten nämligen, kanske inte är så roligt att höra, men så är det tyvärr och man kan bli rätt tunnhårig om du har anlag för det redan som jag i detta fall. Så vad ni än gör, färga INTE håret när det håller på falla av efter förlossningen, kommer bara  resultera i att mera hår lossnar från skallen :)
Så ett mamma-tips är att köpa silica hårkur eller någon annan form av hårtabletter efter ammning eller förlossning och ät 2-3 tabletter per dag i ungefär 4 månader för att få igång hårväxten igen.

Denna burk rekommenderar jag starkt för er då, hårform för drygt 200-300 kronor i Lifebutiken!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0