Vårdcentralen och Mälarsjukhuset.

I går var en jobbig dag minsann!! William är fortfarande dålig med hög feber, snorighet och torr hosta. Så eftersom han var inne på 3e dagen med feber runt 38-39 grader, så ringde jag vårdcentralen och fick en tid att kolla upp honom på kvällen. Så väl där så tar dom en massa prover på en jätte trött och dålig William. Blood prov, hals prov, lyssna på hjärtat och lungorna och titta i halsen mm. Så doktorn där trodde han led av ett virus eftersom han hade 40 graders feber där på vårdcentralen! Hans feber pendlar väldigt mycket, när han får alvedon blir han bra och kan leka och vara precis som vanligt, men när den slutar verka så blir han helt sänkt igen och sover mest hela dagen. Så hon tyckte det var jätte konstigt för hade han haft magsjuka hade han haft kräkningar fortfarande och man hade fått byta en massa diareé blöjor på honom, nog för att han har diareé, men ungefär 2-3 blöjor bara på en dag. Så hon ringde barn akuten på Mälarsjukhuset som tyckte vi skulle åpka upp direkt så dom fick ta nogrannare prover.

vi fick gå hem igen, kasta oss i bilen direkt utan att ha ätit middag för dagen, och åka iväg och vänta på akuten! Tog drygt en halvtimme dock innan doktorn kom där och William fick mäta syret i blodet och så tog dom tempen i örat på honom igen. Han hade fortfarande 40 graders feber och fick då en Piggelin glass, klistermärke och en alvedon supp av den snälla sköterskan. :)
Sen efter drygt 45 minuter kom den riktiga läkaren och gjorde om samma undersökning som på vårdcentralen och efter ett tag sa hon att han hade nog ändå en vanlig virus magsjuka! Eftersom barn är känsligare och får högre feber än oss vuxna. Så jag är bara glad att vi andra klarade oss ifrån magsjukan otroligt nog!
Så nu får han vila upp sig här hemma och så när han kommer att återvända till dagis igen.

För min egen del känner jag mig totalt isolerad eftersom vi vill undvika ta ut honom så mycket nu när han är så sjuk så sitter vi mest hemma och inne hela familjen och det är jobbigt för oss alla känner jag.
Hoppas han blir bättre till helgen, annars får vi åka tillbaka för jag kommer bli tokig på det här känner jag  snart!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0