Sjukling!

Just nu är det min tur i familjen att få bli sjuk tydligen!
Ont i kroppen så jag inte kan sitta stilla knappt, relativt hög feber för att vara jag, helt utpumpad till max och fryser och svettas om vart annat och halsont så jag inte kan svälja. Jag hatar att vara sjuk! Brukar sällan vara det, men som sakt, blir jag det så blir jag ordentligt sjuk. Kan inte äta något knappt, jo fil och flingor är det enda som går ner i min mage. Sen dricka i alla former förutom cola då. Och i och med att vi flyttat nu till Torshälla, så måste vi även koka allt vatten innan vi dricker eller har det i maten. Vi har inte heller någon toa hållare på toaletten.. och varm vattnet är segare än segast och hela munstycket vibrerar och låter när man duschar... mycket som är mindre bra här om man nu säger så. Men vi ska ringa till Hyresvärden i morgon och förhoppninsvis åtgärda det hela!

Annars mår vi bra. William är ganska bråkig och trotsig just idag när jag är dålig och ensam hemma med honom för att Jimmy städar gamla lägenheten. Så det här är ingen toppen dag för mig alls. Känner mig som en dålig mamma för jag inte orkar ta hand om min son ordentligt och leka med honom som annars, utan blir mest skäll och "Gör inte si, gör inte så" så tråkigt, men jag orkar helt enkelt inte detta själv när jag är sjuk och helst vill vara sängliggande vid TVn :-(

Just nu önskas en hel dag för mig själv om jag ska vara ärlig! En varm dusch, en bra tidning och lugn och ro i lägenheten. Men det får Jimmy ta igen i morgon hoppas jag!!

Nej, jag måste ta mig i kragen och ta rackarungen och duscha av honom ändå så det blir en rätt tidig läggtime för honom ikväll, för igår ville han minsann inte sova vid 8 som han brukar. Han gick upp ur sängen ett par gånger innan han motvilligt somnade.


Kommentarer
Postat av: ENDENISE - Mamma till 2 i December

Krya <3



sv: Lycka till!

2011-11-20 @ 19:04:39
URL: http://endenise.se
Postat av: emmeli

krya på dig.

2011-11-20 @ 22:23:00
URL: http://emmelielind.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0