Provocerande eller ej?

Okej!
Nu känner jag att jag måste ta upp det här som alla skriver om. Den här bloggerskan som är ung mamma, Mikaela. Måste säga, först innan alla jäkla pojkvänner hit och dit och rökandet och den totala katastrofen hon utsatt sig för nu, så tyckte jag hon var en jäkla cool tjej. Men nu, what happend to her?! I något inlägg, skrev hon varför hon rökte, "Ja men jag är ju mamma, och det är lugnande att röka då" VA, vad snackar tjejen om?
Så hon uppmanar alla mammor att röka för det är lugnande?
Klär sig utmanande trots hon påstår hon blivit våldtagen? Och tror bara allmänt hon kan göra vad hon vill trots hon gav upp sin ungdom för ett barn i så ung ålder.
Jag tror inte tjejen insett vad hon gett sig in på riktigt ännu eller?
Var är dina föräldrar och finns ingen gräns för hur mkt mormor gör för Kelly?
En sån sak som att dom skrev att Kellys mormor tar hand om ungen på kvällarna så föräldrarna kan SOVA till skolan? Men Mikaela e väl mamma ledig och går inte i skolan, annars får hon inte ta ut föräldrapenningen right? Och har man valt skaffa barn tar man ansvaret själv och inte ge till mormor varje gång bara för man har skola?!
Ska dom göra så när dom får jobb också eller, lämna över till mormor så dom får sova ut till dom ska upp till jobbet? Haha skratt retande ju!

Nej, jag tycker inte alla ska lägga sin energi på den familjen längre. Ju mer kommentarer, ju mer provocerar dom ju fram mer hat och elaka kommentarer. Hur vore det att sluta läsa deras bloggar så kanske dom sitter mindre vid datan och kanske faktiskt inser vad en egen familj innebär!
Jag tror säkert dom e jätte bra med henne när dom väl tar sig tid med henne, men under den tiden då? Barn behöver sina föräldrar hela dagarna. Och visst kan man ha barnvakt nån gång i veckan sådär, men fan inte varje dag flera gånger ändå va?
Just det här som vissa "unga" tjejer inte ska skaffa sig barn tycker jag.
Dessutom har väl hon Mikaela nån sjukdom också för hennes sjuka beteenden ibland eller hennes personlighet. Hur kan det då bli bättre när man har barn och samtidigt kunna ta hand om sig själv.

Vad ska man tro på igentligen. Om det är så som alla får henne att framstå som, så hoppas jag personligen SOC eller nån annan myndighet ser problemen och griper in snabbt  innan hela den familjen går under totalt mer än dom redan gjort hitills.

Så sluta hoppa på stackaren och låt hennes liv vara så hoppas vi alla på en vändning!

IMG_0389

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0