Fördomar.

Jag fattar inte varför tjejer ska vara så jävla taskiga mot "unga mammor".
Tex. Mikaela som är 15 år och mamma till Kelly, hon får så jävla mkt skit bara för hon kämpar och det är så jävla starkt! Jag skulle inte kunna föreställa mig hur det skulle vara va så pass ung och bli mamma och ha en sån bakrund av sitt liv. Många tkr att hon ska ta hand om sin dotter och sluta blogga, då är hon en dålig mamma bara för att hon skriver av sig i sin blogg och kanske vill lämna mamma livet för en stund?! Vissa personer fattar ju fan inte vad att vara mamma innebär!! DEt är ingen dans på rosor hela tiden, man kan vara trött, arg, förtvivlad och helt slutkörd och jag tkr själv  att sätta sig och blogga bara en stund är grymt skönt och inte blogga hela dagarna om William bara. Vi unga mammor tar hand om våra barn som om vilken annan mamma som helst som kanske är 40 plus eller anses vara "mogen" för er som har sånna jävla fördomar.
En mamma är inget man blir bara sådär, och absolut inget man klarar av 100% på en gång vi har förlöst barnet, mamma rollen är något man växer med, något man ska vara stolt över. Jag är stolt att jag är ung mamma för jag är så himla stolt över min son att se han mår bra med sina föräldrar och växer och utvecklas. Själv skiter jag totalt i andras fördomar om mig som mamma, jag går med ryggen rak och visar mer än gärna upp min fina son istället för springa och gömma mig så fort nån kanske glor lite för mkt på stan.
Så istället för vara sånna avundsjuka grisar och klanka ner på alla stackars "yngre" mammor, så håll era åsikter inne eller sök hjälp för er avundsjuka och inse ni aldrig skulle orka ta hand om ett eget barn som vi gör och så kanske ni förstår hur jävla bra vi faktiskt är.

Så alla ni mammor där ute, va stolta och låt ingen trycka ner er för ingen är ensam om att vara en ung mamma :)

Förresten, idag stod William själv (helt själv) i nån minut!! Snart går han, fan vad glad man blir :D
Och en sak till, grattis Sverige till segern mot USA, 6-2 är inte illa ;)


Kommentarer
Postat av: Mia 18år - Mamma till William och Marcus

Sv. Okej, det var ju rätt bra sovtider det! :).



Kram Mia

2011-05-04 @ 23:30:05
URL: http://snuttegubbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0