Svårt Att Lita På Vårdcentralen...

Ja, idag ringde jag vår barnsköterska på BVC och berätta lite om William symtom. Blir bara värre och värre. Han gråter konstant och är jätte slö och somnar sittande till och med. Så hon fixar en tid 15.00 på vårdcentralen igen.
En annan läkare tittar på honom i öronen, halsen och klämmer och känner på honom och är jätte noggran.
Han ser faktiskt en öroninflammation på vänster öra.. WHAT?! Sen tog en sköterska blodprov och halsprov på honom och han stor tjöt såklart. Allt visade sig vara som sakt en öroninflammation PLUS halsfluss! Alltså streptokocker. Därför har han feber hela tiden, nu låg den på rekord 39,7 grader på vårdcentralen..
Han fick nya alvedon tabletter och penicillin som han ska ta 3 gånger per dag nu i 2 veckor. Hur FAN kan man missa sånt här? Doktorn igår sa "nej de e en vanlig förkylning, han kommer bli bra av sig själv". Tänk om vi inte gått dit idag, hade han blivit sämre snabbt. Tur jag känner min son så bra vid det här laget att jag vet att nåt inte står rätt till när han beter sig på ett visst sätt. 
Stackaren .. bara hålla ut som sakt. Så ledsen för hans del han bara sover sig igenom dagarna numera och inte ätit ordentligt sen i lördags.

Men men, nu ska vi äta taccos och mysa lite ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0