Akuten!

Gårdagen spenderades först med mina föräldrar som kom över och åt våfflor med mig, trevligt!
När William fått sin 4:e dos penicillin så ser vi efter ett tag att han får som nässelutslag på ena vristen. Men jag tänker det är ingen fara. Bara några minuter senare e hela hans ansikte fullt med utslag och han är helt röd och kliar och kliar sig hela tiden. Pappa tror han har fått en allergisk reaktion av medicinen och jag ringer vårdcentralen som säger vi ska åka upp till Barn avdelningen på Mälarsjukhuset direkt!
Väl där är inte doktorn där utan på akuten (!!) Så vi fick ta en fika drygt en timma innan vi beger oss mot akuten och väntar där i ungefär i 1 timme på dom skulle ropa upp. Sen fick vi vänta på ett undersöknings rum UTAN stolar i ytterligare 2 ½ timme.
När doktorn väl kommer sover William så gott som nästan.
Men han gav oss iaf en starkare alvedon och så kanske vi ska får byta penicillin om han nu är allergisk.
När vi kom hem så ville han iaf ha en hel flaska välling. Väldigt länge sen han ville ens snutta på välling!

Men today ska vi nog ner på stan, köpa Nezeril och annan alvedon och så ska jag utnyttja presentkortet på Vero Moda från mina älskade föräldrar, inte köpt kläder till mig själv sen typ i sommras hihi :D


Kommentarer
Postat av: Sandra

Det är så jobbigt när man måste åka upp akut med barnen. Jag har fått gjort det två gånger, med båda barnen - så lång och jobbig väntan!

2011-03-31 @ 11:45:39
URL: http://shabbychicme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0