Graviditet och förlossing!

Graviditeten & förlossningen.

Jag:

*Vilka var dina favorit kläder? Jag hade mest leggings och mjukis byxor och stora tröjor!
*Vad var din/dina favorit rätter? Det gamla vanliga, lasagne, pizza, blandat :P
*Vad var dina/din favorit dryck?  Tror det var apelsin juice, avskydde Cola konstigt nog!
*Vad tyckte du inte om? Cola, som sakt
*Var det någon favorit rätt som ändrades? Nej.
*Vad var du mest sugen på? Piggelin, godis!
*Hade du halsbränna? Nej aldrig :O
*Hade du foglossning? Japp
*Hade du sammandragningar? Oh ja, flera ggr om dagen :/
*Mådde du illa? Nja, nån g¨ng bara innan jag visste jag var gravid haha
*Vilken sovställning var bäst? Åt någon utav sidorna, ryggen
*När var din BF dag? 9 maj

*Gick du över tiden? Nej, tvärtom
*Hur mycket gick du upp i vikt? 18 kg.
*Hade du mycket vätska i kroppen? Mest ansiktet och fötterna.
*Hur var ditt psyke? Mådde super bra hela tiden!!
*Gnällde/klagade du? Ja mot slutet, tror kroppen kände av dagarna innan förlossningen, för jag bara sov hela dagen typ! :O
*Vad trodde du det var för kön? Kille, våra familjer består mest av killar! :P
*Visste du vad det var för kön? Ja, mot sista veckan kolla vi upp det.
*Hur låg ditt SF mått? Det låg bra.
*Var du rädd för något? Att det skulle vara nåt fel på bebisen.
*Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Snabb och smidig, såklart!
*Hur ser du på graviditeten idag? Jag hade en drömgraviditet, jag ska absolut inte klaga!

Förlossningen:

*När började din förlossning? Vattnet gick i sängen 02:15
*Hur började den? Jag började få regelbundna värkar och slemproppen gick.
*När åkte du/ni in till förlossningen? Ungefär klockan 10:00
*Varför? Vi ringde till förlossningen och sa hur det låg till.
*Vem/vilka åkte du in med? Min sambo
*Fick du/ni åka hem igen? Nej, vi fick stanna.
*Vilket sjukhus skedde förlossningen på? Mälarsjukhuset.
*Hur mycket var du öppen när ni kom in? 1 cm ungefär :P
*Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen? Williams hjärtslag blev oregelbundna, brottom!
*Vilka/vilken var med under förlossningen? Jimmy och massa sköterskor och doktorer!!
*Tog du nått smärtstillande? Spinalbedövning
*Grät du? Ja, när kejsarsnittet skulle göras.
*Vad tyckte du var jobbigast? Att få ett akut snitt så fort och William börja må dåligt
*Var du rädd för något? Allting just då!
*Hur lång tid tog det? Han kom ut 13:37, fem min tog snittet.
*Hur ser du på förlossningen idag? En riktig upplevelse! :D

Barnet:

*Vad blev det för kön? Pojke.
*Hur mycket vägde barnet? 4032 g
*Hur lång var barnet? 52,3 cm.
*Vad var huvudomfången? 36 cm.
*Hur mådde barnet? Lågt blodsocker och ojämna hjärtslag stackaren, men idag mår han utmärkt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0