Angående andra unga mamma bloggare

Jag kan inte förstå hur elaka och oförstående vissa människor kan vara.
Tex. den här mamman Michaela som är 15 årig mamma.
Folk har sakt åt henna att döda sitt eget barn!? Bara för att hnon råkar vara 15 år och mamma så förtjänar dom inte vara lyckliga typ.
Jag menar, vad är det för sjuka jävlar som ens skulle våga kommentera en sån sak?
Antagligen unga tjejer som är osäkra och avundsjuka enligt min åsikt, som bara vill sabba livet för den som är lycklig och stark.
Själv tänker jag inte alls på hur andra tänker om mig tillexempel på stan, skiter fullständigt i deras blickar eller  viskningar. Har alltid varit sån. Säg vad ni vill eller tyck vad fasiken ni vill för jag lever mitt liv och jag älskar det som det är! Visst kan man tycka nån kanske ser ung ut och är mamma, men utsidan säger ju fan inte mkt alls om en människa. Så döm inte utan känna personen. Man kan få ha åsikter om en okänd person, få ett första intryck men elaka kommentarer och utlåtanden kan man hålla i sitt eget huvud tills man vet hur den personen verkligen funkar. Satt och kolla på nåt program imorse om en familj som mist sin äldsta dotter i en bilolycka. Därefter var folk elaka på hennes facebook, låtsades vara henne och skrev skit fula kommentarer och hade ingen respekt alls för tjejens föräldrar som förlorat det underbaraste i deras liv, som aldrig kommer få se sin dotter igen.
Och nån tjej hade blivit våldtagen som 12 åring och hennes pappa stöttade henne inte alls, inte ett skit Och hans dotter hade skuldkänslor, att det var hennes fel hon blivit våldtagen. Det var så hemskt att se och höra deras historier.
Ibland förstår jag mig inte på visst folk. Dom visar en sida en gång, en annan sida nån annan gång. Det gör mig osäker, då väljer jag hellre att inte umgås med dom alls just för dom gör mig så osäker inte bara på dom utan också på mig själv. Jag vill umgås med folk som får mig att må bra, känna mig behövd och jag kan lita på dom varje dag. Jag har inte alls så många kompisar idag. Bara ett fåtal jag känner mig säker med och känner det är något för mig. Kanske är det jag som är kräsen av mig, men jag har varit i dåliga vänskaps kretsar förut och mått så jävla dåligt och jag vill inte dit igen.
Nu fick jag iaf skriva av mig lite angående detta och hoppas på riktiga folk som beter sig som svin nån gång ska växa upp dom också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0