Sjuka Drömmar.

Haft så otroligt sjuka drömmar flera nätter i rad nu! I drömmarna var jag gravid igen och vi väntade en liten tjej denna gång. Gud, jag minns sparkarna i drömmarna exakt så som William gjorde i min mage. Vilken underbar känsla det var ändå! Ni vet, en sån där dröm som man tror är verkligen på riktigt också så vaknar man upp och blir jätte besviken faktiskt över att det bara var en dröm :(
Hmm, vet inte hur man ska tolka denna dröm hehe.
Visst, jag är jätte sugen på ett syskon till William redan nu, det kan jag erkänna absolut till 100 %, men sen är det ju det där med att jag pluggar nu igen och ingen av oss har något jobb så hur skulle vi klara oss så med 2 barn? Åtminstone ska en av oss ha fast lön tycker jag helst innan bebbe 2 kommer, men man kan aldrig bestämma sånt i förväg vad som helst kan ju hända på vägen iallfall. När William kom så verkade inte mina p-piller som dom skulle pågrund av min oroliga mage under skoltiden om man nu säger så. Skulle jag bli gravid igen nu skulle jag säkert vilja behålla det, men det jag är mest osäker på är väl pengar, hur man klarar försörja 4 i en familj utan nåt arbete. Men det är farligt känna sånt här bebis sug faktiskt när man ser andra med fina stora magar och bara tanken på hur underbart det är med en nyfödd liten fin människa som man kan ge så mycket kärlek.
Vill gärna ha respons från er andra som kanske har 2 barn eller flera och är "unga mammor" hur ni hanterar det ekonomiska.

Nog om mitt bebis längtande idag har vi klarat av en sväng på stan än så länge och hittat en söt tröja på H&M till mig själv med söt rosett på sidan, plutti-nuttigt va? ;)
Annars har William fått andra rutiner helt plötsligt. Han har jätte svårt att sova, vare sig det är på dagen eller natten. Han vaknar och gnäller och idag ville han inte somna förrns halv 2 ungefär på dagen vilket är väldigt sent för att vara honom. Vet inte om det är nån utvecklings fas eller tänder vad som helst kan påverka. Hoppas han kommer in i bra rutiner snart igen lagom till dagis starten om knappt 2 veckor. Förövrigt så pluggar jag på och läser Engelska A vilket är jätte kul med en bra lärare och han tycker jag är modig så jag gärna räcker upp handen och läser texter eller annat som ingen annan vågar hehe. Jag har utvecklats när det gäller blyghet och tysthet efter jag fick barn märker jag, så skönt :)
Jag ska rensa lite garderober och lådor nu i lägenheten och så ska dammsugning hínnas med dessutom, så jag uppdaterar senare eller någon annan dag!

magen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0