- I'm back on track!

Nu är jag tillbaka med bloggandet tänkte jag och ska blogga lite om livet som blivande ung mamma!
För er som är intresserade om hur detta gick till så tänkte jag nu lägga upp en historia om det hela...

Blev ju då oplanerat gravid med min pojkvän i Augusti någon gång där. Min mens blev väldigt sen, men tänkte inte mkt på det eftersom jag käkade p-piller och sköt upp min mens nästan hela tiden med dom. Men jag gjorde ändå ett graviditets test i början på Septemberoch det visade då negativt. Så jag andades ut och la det åt sidan och fortsatte leva mitt liv. Men i Januari när min mens fortfarande inte synts till, blev jag riktigt orolig och gjorde ett annat test som då visade sig faktiskt vara positivt! Självklart blev jag chockad, men ändå kände jag mig faktiskt glad. För att vara säker gick jag till ungdoms mottagningen och fick det bekräftat där med, jag var gravid! Samma dag berättade jag det här för min pojkvän självklart, och han hade blandade känslor om det hela självklart. Först tyckte han vi var för unga och han va inte redo att bli pappa just nu och med tanke på vi båda gick i skolan och bodde hemma hos våra föräldrar. Så han ville jag skulle göra en abort pågrund utav det :(
Jag förstod ändå hur han tänkte, hur skulle vi ha råd och sånna saker med ett barn mellan oss och hur skulle det gå när jag bodde hemma och han inte kunde träffa sitt barn så ofta som man ville och hur skulle det påverka VÅRAT förhållande med en till liten i bilden?
Men allt förändrades när vi fick gå på kontroll ultraljud, och jag var då redan i vecka 24 sa dom, och jag skulle inte få lov till att göra en abort pågrund av jag gått så långt. Så vi valde mellan adoptera bort det eller behålla det.
Självklart behöll vi det då!
Först några veckor senare, sjönk det in att vi skulle bli föräldrar ganska så snart. Och vi berättade för våra familjer där hemma som tog det väldigt bra ändå och stöttade oss med att leta lägenheter och lägga upp det ekonomiska.
Nu är vi faktiskt riktigt glada över tanken på bebisen :)
Och kommer nu flytta till Eskilstuna om drygt en vecka bara och börja vårt nya liv där tillsammans. Med killen som jag älskar mest av allt. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0